Obóz szkoleniowy „Bieszczady 2012″

W dniach 24 – 28.09. 2012 r. klasy II B i II C przebywały na obozie w Bieszczadach.

Główną bazę noclegową i szkoleniową mieliśmy na terenie Ośrodka Szkolenia Górskiego w Trzciańcu.

Plan obozu i trasa, jaką uczniowie przeszli, zostały dobrane w taki sposób, aby były ciekawe w sensie merytorycznym i zawierały treści z takich przedmiotów, jak: język polski, historia, biologia, chemia, geografia i przysposobienie wojskowe.

Pierwszym etapem naszej wyprawy było zwiedzanie huty szkła w Krośnie, gdzie mogliśmy zobaczyć ręczną produkcję szkła. Drugi dzień to głównie twierdza Przemyśl, budowle obronne, zamek, stary rynek i budowle cerkiewne.

W trzecim dniu przeszliśmy z Ustrzyk Górnych do Ustrzyk Dolnych przez Połoninę Caryńską. Na Połoninie zastaliśmy bardzo mocny wiatr, ale piękne widoki wynagrodziły nam trud marszruty. W Ustrzykach Dolnych odwiedziliśmy Muzeum Przyrodnicze, a po obiedzie byliśmy na pływalni.

Czwartek to typowy dzień szkoleniowy: biegi na orientację, strzelectwo sportowe z kbks-u i wiatrówki oraz rzuty granatem. Po podsumowaniu całej konkurencji okazało się, że nie wygrała drużyna, która miała najkrótszy czas, bo o ogólnym wyniku decydowały też wyżej wspomniane konkurencje.

W rezultacie I miejsce zajęła drużyna w składzie:

• Tworek Anna
  • Burtan Krystian
  • Blecharczyk Paweł
  • Różański Dariusz

Najlepszy wynik w strzelaniu z kbks-u osiągnął Firek Jarosław.

Ostatni dzień to dzień powrotu. Po drodze zatrzymaliśmy się w Komańczy, miejscu, gdzie internowany był Prymas Polski, Kardynał Stefan Wyszyński.

Będąc na Podkarpaciu nie sposób nie zatrzymać się w Muzeum Przemysłu Naftowego w Bóbrce, więc i my zwiedziliśmy to ciekawe miejsce.

Każdego obozowego wieczoru odbywało się grillowanie kiełbasek i ziemniaków.

W tym samym obiekcie przebywali żołnierze 25 BKP z Tomaszowa Mazowieckiego, którzy zorganizowali nam zajęcia linowe.

Tydzień minął bardzo szybko! Codziennie było dużo wrażeń, pogoda nam dopisywała i humory też.

Na następny obóz musimy poczekać do maja 2013 r. Zostanie on zorganizowany w rejonie Beskidu Wyspowego.